Isnin, 22 Oktober 2012

Cinta Allah yang Abadi..

Assalamualaikum w.b.t..
Alhamdulillah semakin dekat masa dan ketika utk pulang ke kampung halaman..
Ya Allah,sungguh rindu dkt mereka tapi apakan daya kerna sesuatu yg harus 
aku habiskan yang perlu diteruskan..
Syukur alhamdulillah walaupun dah tak ada yg istimewa dalam hati ini tapi
mereka sgt istimewa utk diri ini..
Semakin kita melupakan semakin dekat ia dtg dan menghampiri kita dan mengejar kita..
Sesungguhnnya hamba mu ini tidak terdaya utk menolaknya..
Dgn berbekalkan kekuatan dari insan yg tersyg di sekeliling aku,aku kembalikan
kekuatan yg semakin hilang dan pudar..
Mungkin sukar utk melupakan saat bersama dan saat berduka bersama2
Tapi siapalah kita utk menidakkan semua nya walaupun ia membuatkan hati kita
terguris dgn tingkahlaku yg dia lakukan..
Subhanallah hanya Allah sahaja yg mengerti semua nya..
Saat air mata kegembiraan dan kedukaan mengalir hanya kamu2 yg melihat nya..


Permulaan cinta,kita biarkan org yg kita cinta jadi diri dia yg sebenarnya 
kita tak perlu ubah apa2 pun mungkin kita akan nampak
macam kita pentingkan diri kita sendiri..

Sebuah janji yg hanya tinggal kenangan dan kenangan yg mungkin 
boleh dilafazkan oleh siapa sahaja yg sedang di lamun cinta bahkan mungkin akan
melupakan siapa diri kita yg sebenar nya..

Hari ini baru aku sedar bahawa janji itu juga cuma sebahagian dari kata2
dpt diubah boleh juga dilupakan memberi janji mungkin mudah utk melupakan..
tapi menerima janji sampai mati diingati..


Ada waktunya janji juga menjerut diri sendiri semata2 untuk kegembiraan org 
yang kita sayangi dan cintai..

Adakah cinta menyakitkan atau kita sendiri yang tidak dapat menilai sebuah cinta
yang indah malah suci?


Perlukah kita menolah kebelakang kembali jika kita pernah di sakiti
oleh seseorang yg kita pernah sayang..
Jika itu suratan nya harus aku redha dgn semua nya..
Tidak terdaya aku utk menempuhi nya kembali..

Cukup lah setakat ini sahaja yg harus aku lalui..

4 ulasan:

Cik Siti berkata...

cinta itu buta..hehhee..cinta ada mata kew? hehhehe...

ala, best lagi cinta bila kita dah kawen...:P

Cik Siti berkata...

Cintai lah orang yang mencintai kita...

Tips Jaga Kesihatan

eykin hamzah berkata...

Cik Siti haah kan cinta mmg buta sebabkan boleh membuatkan manusia buta dan keliru..

eykin hamzah berkata...

Cik siti insyallah sedang mencuba menerima insan yg begitu dalam hati ini