Jumaat, 28 September 2012

Wahai Bakal Imamku..

Assalamualaikum w.b.t..
Sunyi sepi hati ini tatkala menanti seseorg yg dinantikan selama ini..
Ya Allah,kerinduan yg hanya aku yg dapat merasai nya..
Seorang gadis yg sedang meningkat dewasa..
Sesungguhnya itu adalah dugaan yg diberikan Allah kpd si gadis yg menanti
sang jejaka yg hanya menyepikan diri kerna sibuk dgn study dan tugas..
Kepercayaan dan kesetiaan yg dibekalkan menguatkan si gadis utk memikirkan sejenak..
Terus bersabar dan terus bersabar sambil melihat handfon di meja..
Tapi apakan daya hanya mampu melihat di skrin gambar mereka berdua..
Tiba2 terasa air yg panas membasahi pipi yg gebu ini..


Hanya mampu menunggu buah hati menelefon..
Mungkin ini adalah dugaan yg harus di telan dan di tanggung si gadis..

Wahai Bakal Imamku..
Buat bakal imamku,
bimbinglah aku untuk menjadi pengiringmu untuk ke syurga..

Buat bakal imamku,
nasihatkan lah aku bila aku terlalai drpd suruhannya..


Buat bakal imamku,
jadikan lah aku patuh kpd kedua ibu bapaku..

Buat bakal imamku,
pelihara dan tolonglah aku untuk menjaga auratku..

Buat bakal imamku,
aku perlu kamu utk bantu aku jadikan kenyataan ku ini..


Aku menerima mu dgn seadanya dan ikhlas..
Terima kamu dgn tanpa ragu tapi adakah diri ini dihargai dan di jaga dgn baik?
Mengapa tidak kamu?
Tidak mampu utk aku menanggung semua ini dgn seorg diri..
Kerna aku perlukan kamu utk menemani dan memberi kekuaatan utk aku menempuhi semua nya..
Hanya kamu di hati yang di nantikan..
Jika aku di cipta dari tulang rusuk mu,pelihara lah daku dgn sebaik mungkin..
Jika itu yg telah tertulis utk ku dan kamu,
akan ku redha menempuhi semua nya bersama kamu..
Hanya linangan air mata yg mampu ku lakukan ketika ini..
Berharap dan bermohon hanya kamu yg bertakhta di hati ini dan 
hingga akhir nya..
sekian..

4 ulasan:

Unknown berkata...

semoga kita akan bertemu dgn bakal imam kita tak lama lagi..

Eykin Hamzah berkata...

insyallah harap begitu lah kan Nur Azian :)

Unknown berkata...

wah3 ..:D

Eykin Hamzah berkata...

hehe :)