Khamis, 17 Mei 2012

Si lara hati..

assalamualaikum w.b.t..
Di petang yg sgt indah ini,ingin sesekali hati berbisik utk mencoret sedikit isi hati
yang kian terpadam walaupun hanya diri sendiri yg mengetahui nya..
Segala nya bermula sejak meningkat usia kedewasaan aku..
Membuat aku berjumpa dengan pelbagai jenis manusia di muka bumi
Allah yang sangat luas ini..
Ada pengalaman yang pahit dan manis yang tersemat di dalam diri ini..
Sesungguhnya aku sangat bersyukur kerna di izinkan Yang Maha Esa untuk melihat keindahan 
dan keunikan ciptaan nya..
Selain itu,memberi aku peluang mengenal erti cinta walaupun hanya sementara..
Meniti usia yang meningkat remaja ini ia sangat menguji kesabaran dan kecekalan diri ini..
Pelbagai halangan dan dugaan yang terpaksa aku tempuhi..
Sesetengahnya menyebabkan aku berputus asa dan mengalah dengan terlalu pantas..
Di lembah ini juga lah aku mengenal erti persahabatan dan percintaan..
Siapa sahabat siapa kekasih hati..
Sekarang hanya sahabat yang menemani hari-hari sepi aku..
Ya Allah,aku bersyukur telah mengurniakan insan yang sangat baik untuk diri ini
mengenali segala-segalanya..


Semua nya aku pelajari..
Satu kesakitan dan kesedihan ku rasa di dalam hatiku..
Sakit kerna terlalu banyak kenangan yang berada di dalam hati ini..
Tidak semudah untuk aku melepaskan nya walaupun keperitan hanya diri ini yang
merasainya..
Melepaskan kamu adalah satu pengorbanan aku keatas diri kamu wahai sang teman..
Tiada siapa yang dapat merasai hati yang kian terluka atas tomahan yang telah di tujukan
ke atas diri aku ini..tiada siapa mahu kan perpisahan ini..

Segala-galanya telah berakhir..





SEkian..


14 ulasan:

✿Lady Ainaa ✿ berkata...

hurm, semua org tak mahukan perpisahan... tapi nak buat macam mana, kalau itu yg telah tertulis untuk kita..

Chill key

eykin hamzah berkata...

thanks Lady Ainaa..memang poon tiada siapa yg mahu perpisahan tp redha sj yg mampu..

hana kimi berkata...

sbyk2 bersabar ey,, mne tau de hikmah disebalik semua yg berlaku tu...

eykin hamzah berkata...

thanks hana kimi..insyallah harap cm tu lah...

EtySalbiah Abdurrasik berkata...

hye dear..be strong ok..setiap pertemuan ada perpisahan..but it can't be erased ever after..keep it as ur sweet memory k..=)anyway..already follow ur cute blog..keep in touch k..

eykin hamzah berkata...

yup that's rite dear~~ but not all memory kte boleh pdm kan2??huhu

AishahAzli berkata...

Sabar ye
Allah tak kan bagi dugaan yang lebih dari kemampuan hambanya

eykin hamzah berkata...

thanks Aishah ali..ye btl tu,tu kan janji Allah pd hamba nya...

restu bulan mish miera berkata...

bersabarlah dengan dugaan yang telah diduga..

eykin hamzah berkata...

dugaan yg sgt besar utk eykin hadapi nye tika ini restu bulan mish miera...

Munnafendy berkata...

ermm sedihnye...mesti berat je rasa hati.. :(

eykin hamzah berkata...

hmm sedey mmg sedey tapi ape kan daye eykin...

NiaLidia. berkata...

tabahla :)

eykin hamzah berkata...

insyallah nialidia...thanks ye