Khamis, 26 April 2012

Mengapa Menyakitkan Jika Menyayangi?

assalamualaikum w.b.t..
syukur alhamdulillah suda masuk bulan april dan bakal menjelma bulan mei..
entry utk kali ini mungkin agak sedih ..
bila jari jemari menaip tanpa henti..
bermula lah sebuah entry yang boleh menbantu menghiburkan hati yang sedang terluka..
mungkin kadang2 cinta itu sangat indah jika betul cara mencorak kan nya..
tetapi amat menyakitkan jika tersalah mencorak nya..
mengapa perlu mencintai dalam keadaan berpura-pura dan menyeksa orang lain andai hati kita masih 
pada yang lama??
rase nya tak perlu kita melakukan sedemikian kan?
mane mungkin wanita lain akan menerima semua ini andai semua terjadi pada diri sendiri..
subhanallah..
saat airmata yang jatuh berguguran terase seperti diri ini tidak lagi di hati sang jejaka..
mengapa begini?
jawapan yang ada hanya pada sang jejaka yang telah membuat air mata wanita yang menyayangi nya mengalir tanpa henti..


mengapa mencintai wanita lain andai cinta dan kasih sayang masih pada insan yang pernah bertakhta
 di hati sang jejaka..
rasa nya tidak perlu berpura-pura..
sangat menyakitkan andai kita tahu si kekasih hati masih menghubungi kekasih lama kan?
mengapa?masih tidak cukup baik kah kekasih hati yang sekarang ini?
sebagai wanita apa yang boleh kita lakukan hanya redha dan berserah pada Ilahi..
jika telah berjanji setia mengapa perlu menyakitkan????
jangan sesekali menyakitkan hati insan yang menyayangi diri kita dan boleh menerima kekurangan kita..
kerna pada satu hari nanti ia akan kembali kepada kita semula..
dan inilah hasil nya memerlukan masa bersendirian untuk memikirkan 
semua nya dan redha dengan apa yang bakal terjadi..


tidak perlu lah berpura-pura mencintai diri ini andai kasih dan sayang kepada insan lain..
tidak sama sekali untuk menerima nya..
saat yang tersangat dalam luka di hati ini tidak mungkin akan terubat 
untuk sebuah hati yang telah terguris..
jika menyayangi seseorang perlu lah jujur dan tidak akan membiarkan airmata mengalir
tanpa henti..
sekian.. 
:'(

11 ulasan:

azam berkata...

adoi.....no komen, jgn terlalu menyanyangi jika dia tak mampu memiliki dan dimiliki

eykin hamzah berkata...

betul tuh azam..kdg2 ia sgt menyakitkan andai kte terlampau menyayangi insan yang tidak boleh menyayayangi kte..

Nik Haeriya berkata...

sabar yunk.. anggap nie dugaan untuk menguji keimanan kita terhadapnya.. tp satu yg nik nak pesan jgn menyayangi seseorg melbhi dri kita.. nik tau eykin seorg kuat.. chaiyok-2 yunk.. :)

eykin hamzah berkata...

thanks syg..mungkin eykin tak sekuat dl ag nik tpi eykin akn cbe utk semua tuh..dalam mase ini,eykin nak cri seseuatu yang dah lame ilang dalam diri ini...hanye kpd nye eykin mampu mengadu..semoge kegembiraan utk eykin akn kembali..

zulhilmi tempoyak berkata...

erk... maaf sy xreti sgt bab ni. tp b strong ye. :)

eykin hamzah berkata...

thanks zulhilmi..insyallah sedang mencuba :)

gadis oren berkata...

bykkan bersabar & dekatkan diri dengan allah, mintak pentunjuk dari DIA , oke chill jer , byk lag lelaki kt luar sana yg akan menghargai eykin :)

eykin hamzah berkata...

thanks gadis oren..insyallah eykin akan cube..

Ieqa Syafi berkata...

Sabar ekyn..aku pon baru sahaja mengalaminya..hampir seakan sama dengan kisah kau ni..mungkin lagi sedih apabila aku baru dia tidak pernah menyayangi aku..couple hanya untuk melupakan yang lama..memang sedih..tp masa akan menentukan segalanya..be strong!

Mesyhta Beto berkata...

lumrah hidup dugaan ini semua yng penting bersabar..nway ur 834 follower:)

eykin hamzah berkata...

ieqa: thanks beb!!! insyallah jika kekuatan tu memihak pd diri aku ni..

mesytha:thanks insyallah awk :)