Selasa, 20 September 2011

Dugaan Yang Sangat Besar..

Assalamualaikum w.b.t..
Perlu ke kte kua kan perkataan yg tak sepatutnye pada owg yg kte syg??
Eykin rase sgt tak patut..
Ape kan daya kte sbg sorg pmpuan kan..
Hanye mampu mengeluarkan air mata tok menahan semua nie..
Ya Allah sangat besar dugaan nye bg diri kte..
Sebelum nak cakap sesuatu baik kte pk betul2..
Jgn sesekali menitiskan air mata insan yg kte syg..
Ia sgt berdosa..apatah lagi ibu bapa..
Sedangkan kte cube jage ati dia tapi dia??selambe je kan..
Bila ati dah terguris dgn kata2 nye jgn di tanya nape kte tidak peduli kan dia dalam
idop kte nie..
Kaum hawa sangat sensitif dgn kata2 yang dikeluarkan apatah lagi 
dari insan yang dia syg selama nie..~~
nNpe perlu membuatkan kaum hawa menitiskan air mata??


Bukan mudah utk seseorg pmpuan menitiskan air mata..
Jgn bia kan semua tu menjadi dendam didalam diri seorg kaum hawa..
Astragfirullah halazim...
Kte pk lah dulu sebelum nak ckp sesuatu..
Jgn disakiti ati nye kerana hati wanita sgt halus..
Hati yang perlu kte jage adalah hati seorg wanita yg bergelar 
Ibu,Isteri,Tunang,Kekasih dan sesape je yg bergelar wanita dalam idop kte..
Hargai lah owg yg kte syg..
Rajuk nye minta dipujuk..Jgn bia kan ia melayan perasaan dan 
boleh menimbulkan kebencian dalam diri nye..

Ketika wanita menangis,
itu bukan berarti … ;) 
dia tidak berusaha menahannya … 
melainkan karena pertahanan …
tak mampu lagi membendung air matanya … :(
Ketika wanita menangis,
itu bukan berarti … ;) 
dia ingin terlihat lemah … 
melainkan karena dia …
tak sanggub lagi berpura-pura kuat ..!

Ketika wanita menangis,
itu bukan berarti … ;) 
dia sedang mengeluarkan senjata terampuh … 
melainkan justru karena … 
dia sedang menggunakan senjata terakhirnya … :(

***
^ teman’s lain menambahkan :
“ketika wanita menangis,
jangan dianggap lemah dan ingin mencari perhatian,
melainkan kamu sendiri yang membuat air mata mengalir di pipinya.
sekian...


3 ulasan:

nurpiska berkata...

bersabarlah.

eykin berkata...

insyallah kak..thanks yer..

AinsHa=( berkata...

la tahzan~